Négy futam terv szerint lezajlott

A kezdeti tízcsomós remek szél után fokozatosan elfogyott a hajtóerõ, de azért kora délután megérkeztek az elsõ hajók a rogoznicai célba. Igazi jó idegtépõ, szélkeresõs, hol haladós, hol lelassulós futam volt a negyedik. Sikerült többekkel is telefonon beszélni, sõt végre Biró Gábor és Lutter Ervin, valamint Beliczay Péter jóvoltából néhány fénykép is érkezett!


A meteorológia elõrejelzések nem sok jóval kecsegtettek, de szerencsére bejött az egyetlen esély, a lokális szél. Tribunj és Vodice elõtt kellemesen friss, hármas-négyes szél fújt. Fél tízkor rajtoltak a hajók. egy rövid cirkálás és jobbra bójakerülés után megkezdték a hosszú, négy-öt órás spinnakeres menetet.

Eredménylistát minden ígéret ellenére továbbra sem kapunk, így most is maradt a telefonos infogyûjtés.

Az abszolút gyõzelmet ezúttal is a Vito szerezte meg. Bár a harmadik futamból kizárták õket, holnap újra visszakerülhetnek a lista élére, hiszen öt futam után a legroszabb eredmény már kiejthetõ.
Az abszolút összetettben három futam után második Val Grand Soleil 50-es kapitánya Csiha László elégedettt a versennyel. Õ és csapata a Balatonon Fly Star 26-ossal vitorláznak. Most kifejezetten élvezik a hosszú gyalogtúrát, ami az orrkabintól a kormányhoz jutással jár. Szerintük az ORC számítás körül nincsenek olyan heves viták, mint a balatoni yardstick elõnyszámok miatt a bajnokságok idején szokásos. Egyrészt itt mindenki sokkal elfogadóbb, de a számítással azért sem vitatkoznak, mert nem szubjektív elemeken nyugszik, mint az otthoni, hanem pontos hajófelméréseken.

A Bavaria 44-esekkel vitorlázók örömmel számoltak be arról, hogy a frissebb szélben már nem voltak akkora hátrányban a versenyre alkalmasabb vitorlázattal felszerelt hajókkal.Az osztály két menõje között ma az eddigi legnagyobb, egészpályás harc alakult ki. Ezúttal Lutter Ervin csapata gyõzött.
Az esélylatolgató bevezetõ cikkben néhány napja rosszul írtam, hogy náluk Szerafin Zoltán a navigátor. Õ ezúttal nincs velük, így most Erviné a navigátor gyakran hálátlan feladata. Ezúttal örömmel nyugtázhatja a futamo, a hosszú bõszeles menetben jól segítette csapatát, nyertek, így még van esélyük a háromszor már gyõztes Detréék ellen.

Szilvássy Attila, aki Ervinéknél kormányzik, örül, hogy gyõzelmükkel újra nyílt a verseny. Bár a frissebb szélben versenyképesebbek voltak a gyors ORC hajókkal, kissé megviselt a kategória sebességhátrányától.
"Nehezen veszi be a gyomrom, hogy hiába csinálok jó rajtot, utána nem széltaktikázás következik, hanem menekülni kell a gyorsabb, nagyobb hajók takarásából. Végül az jön ki jól a dologból, aki a vonal rossz oldalán, akár elkésve is, de tiszta szélben rajtolt.
Egyébként jó a regatta. A rendezõk itt-ott hibáznak, de elismerik. Jövõre biztosan még többen jönnek majd, és lesz aki hajóosztályt vált." -mondta borúsan. Pedig futamot nyert.

Az Ametisztrõl ezúttal is színes futambeszámoló érkezett, ezúttal nem Detre Szabolcstól, hanem testvérétõl, Zsolttól.
(A képen õ látható, a háttérben Szilvássyék.)

"Jobban rajtoltunk, mint Szilváék. Aztán megelõztek, mi pedig visszavettük az elsõ helyet. Egész jól ment ebben a frissebb szélben a Bavaria 44-es, ott voltunk a gyorsabb hajók között, és az elsõk késõbb is látótávolságban voltak.
Sibenik elõtt, a part közelében rengeteg halzolással mentünk. Általában mi voltunk elõrébb, húsz-ötven-száz méterrel vezettünk. Amikor úgy félút felé a szigetek közül az átjárón kiértünk a nagy szabad platzra a szél elállt. Ott aztán fura dolgok történtek. Szilváék egy kicsit frissebb csíkon hátrányból be tudtak ejteni alánk, és mélységet szereztek. Ott kerültek elénk. Eközben a Jáspis (szintén Bavaria 44) a part alatt átcsúszott, és tulajdonképpen átvette a vezetést. Ám az új, délies szél a tenger felõl érkezett, így javunkra változott a helyzet. Primosten elõtt, a Maslinovik-sziget, felé menet nagyon beélesedett a szél iránya. Még spinnakereztünk, de nehéz menet volt. Nekünk volt némi magasságunk Szilváékkal szemben. Úgy tûnt ezt realizálhatjuk, de akkor fölénk ért és átrohant szél felõl egy 45-ös Grand Soleil. Galgóczy Tamásék voltak. Ettõl megálltunk, és csak másodikként tudtunk a sziget mellett elvitorlázni.

Utána Szilvássyék végig elõttünk vitorláztak, mi pedig mindent mjegpróbáltunk. Támadtuk õket leebõl és luvból. az utolsó sziget közelében beejtettünk alájuk, és levettük a spit csak hogy megizzasszuk õket. Még a célvonal alá mentünk így még kellett egy-két fordulót csinálni. Délután kettõ körül futottunk be néhány hajóhossz hátránnyal. Jó játék volt, izgalmas menet ebben a gyenge szélben."

Beszéltem a fõrendezõvel, Bereczky Lászlóval is. Berenyó (Mediterrán Yachting) érthetõen hullafáradt. A négy fõs horvát vizi rendezõség mellett még egy harminc fõs rendezõgárdát mozgat, akik igyekeznek jól szervezett parti programokkal kiszolgálni a mezõnyt. Fáradt, de érthetõen elégedett. Négy futam már megvan, az elsõ magyar tengeri bajnokság már akkor is érvényes négy futammal, ha többé levél sem rezdül. De ugyan most már miért ne jönne még két finom pályaverseny?

Ruji

 

Napi galéria

 

Galéria

Végre kaptunk fotókat a versenyrõl:

FOTÓK A BAJNOKSÁGRÓL Beliczay Péter, Biró Gábor és Szamódy Zsolt képei