A
meteorológia elõrejelzések nem
sok jóval kecsegtettek, de szerencsére
bejött az egyetlen esély, a lokális
szél. Tribunj és Vodice elõtt
kellemesen friss, hármas-négyes szél
fújt. Fél tízkor rajtoltak a
hajók. egy rövid cirkálás
és jobbra bójakerülés után
megkezdték a hosszú, négy-öt
órás spinnakeres menetet.
Eredménylistát minden ígéret
ellenére továbbra sem kapunk, így
most is maradt a telefonos infogyûjtés.
Az abszolút gyõzelmet ezúttal
is a Vito szerezte meg. Bár a harmadik futamból
kizárták õket, holnap újra
visszakerülhetnek a lista élére,
hiszen öt futam után a legroszabb eredmény
már kiejthetõ.
Az abszolút összetettben három
futam után második Val Grand Soleil
50-es kapitánya Csiha László
elégedettt a versennyel. Õ és
csapata a Balatonon Fly Star 26-ossal vitorláznak.
Most kifejezetten élvezik a hosszú gyalogtúrát,
ami az orrkabintól a kormányhoz jutással
jár. Szerintük az ORC számítás
körül nincsenek olyan heves viták,
mint a balatoni yardstick elõnyszámok
miatt a bajnokságok idején szokásos.
Egyrészt itt mindenki sokkal elfogadóbb,
de a számítással azért
sem vitatkoznak, mert nem szubjektív elemeken
nyugszik, mint az otthoni, hanem pontos hajófelméréseken.
A Bavaria 44-esekkel vitorlázók örömmel
számoltak be arról, hogy a frissebb
szélben már nem voltak akkora hátrányban
a versenyre alkalmasabb vitorlázattal felszerelt
hajókkal.Az osztály két menõje
között ma az eddigi legnagyobb, egészpályás
harc alakult ki. Ezúttal Lutter Ervin csapata
gyõzött.
Az esélylatolgató bevezetõ cikkben
néhány napja rosszul írtam, hogy
náluk Szerafin Zoltán a navigátor.
Õ ezúttal nincs velük, így
most Erviné a navigátor gyakran hálátlan
feladata. Ezúttal örömmel nyugtázhatja
a futamo, a hosszú bõszeles menetben
jól segítette csapatát, nyertek,
így még van esélyük a háromszor
már gyõztes Detréék ellen.
Szilvássy Attila, aki Ervinéknél
kormányzik, örül, hogy gyõzelmükkel
újra nyílt a verseny. Bár a frissebb
szélben versenyképesebbek voltak a gyors
ORC hajókkal, kissé megviselt a kategória
sebességhátrányától.
"Nehezen veszi be a gyomrom, hogy hiába
csinálok jó rajtot, utána nem
széltaktikázás következik,
hanem menekülni kell a gyorsabb, nagyobb hajók
takarásából. Végül
az jön ki jól a dologból, aki a
vonal rossz oldalán, akár elkésve
is, de tiszta szélben rajtolt.
Egyébként jó a regatta. A rendezõk
itt-ott hibáznak, de elismerik. Jövõre
biztosan még többen jönnek majd,
és lesz aki hajóosztályt vált."
-mondta borúsan. Pedig futamot nyert.
Az
Ametisztrõl ezúttal is színes
futambeszámoló érkezett, ezúttal
nem Detre Szabolcstól, hanem testvérétõl,
Zsolttól.
(A képen õ látható,
a háttérben Szilvássyék.)
"Jobban rajtoltunk, mint Szilváék.
Aztán megelõztek, mi pedig visszavettük
az elsõ helyet. Egész jól ment
ebben a frissebb szélben a Bavaria 44-es, ott
voltunk a gyorsabb hajók között,
és az elsõk késõbb is
látótávolságban voltak.
Sibenik elõtt, a part közelében
rengeteg halzolással mentünk. Általában
mi voltunk elõrébb, húsz-ötven-száz
méterrel vezettünk. Amikor úgy
félút felé a szigetek közül
az átjárón kiértünk
a nagy szabad platzra a szél elállt.
Ott aztán fura dolgok történtek.
Szilváék egy kicsit frissebb csíkon
hátrányból be tudtak ejteni alánk,
és mélységet szereztek. Ott kerültek
elénk. Eközben a Jáspis (szintén
Bavaria 44) a part alatt átcsúszott,
és tulajdonképpen átvette a vezetést.
Ám az új, délies szél
a tenger felõl érkezett, így
javunkra változott a helyzet. Primosten elõtt,
a Maslinovik-sziget, felé menet nagyon beélesedett
a szél iránya. Még spinnakereztünk,
de nehéz menet volt. Nekünk volt némi
magasságunk Szilváékkal szemben.
Úgy tûnt ezt realizálhatjuk, de
akkor fölénk ért és átrohant
szél felõl egy 45-ös Grand Soleil.
Galgóczy Tamásék voltak. Ettõl
megálltunk, és csak másodikként
tudtunk a sziget mellett elvitorlázni.
Utána Szilvássyék végig
elõttünk vitorláztak, mi pedig
mindent mjegpróbáltunk. Támadtuk
õket leebõl és luvból.
az utolsó sziget közelében beejtettünk
alájuk, és levettük a spit csak
hogy megizzasszuk õket. Még a célvonal
alá mentünk így még kellett
egy-két fordulót csinálni. Délután
kettõ körül futottunk be néhány
hajóhossz hátránnyal. Jó
játék volt, izgalmas menet ebben a gyenge
szélben."
Beszéltem a fõrendezõvel, Bereczky
Lászlóval is. Berenyó (Mediterrán
Yachting) érthetõen hullafáradt.
A négy fõs horvát vizi rendezõség
mellett még egy harminc fõs rendezõgárdát
mozgat, akik igyekeznek jól szervezett parti
programokkal kiszolgálni a mezõnyt.
Fáradt, de érthetõen elégedett.
Négy futam már megvan, az elsõ
magyar tengeri bajnokság már akkor is
érvényes négy futammal, ha többé
levél sem rezdül. De ugyan most már
miért ne jönne még két finom
pályaverseny?
Ruji