Rajtoltatni csak halasztás után délután
valamivel egy óra elõtt lehetett. Gyenge
dél-délnyugati szél lengedezett,
amikor a hajók nekivágtak a távnak.
Híreket, eredményeket elektronikus
úton továbbra sem sikerül kapni,
így marad a bevál
t módszer: telefonbeszélgetés
a MAY Club Bavaria 44-esét, az Ametisztet kormányzó
Detre Szabolccsal:
"A rendezõség úgy gondolta,
hogy legalább egy kis kreuz is legyen a hosszú
bõszeles menet elején, ezért
a rajt után elõször a Mulo sziget
felé kellett cirkálni. Az tengeráramlás
szokás szerint rendkívül erõs
volt, ami különösen trükkössé
tette ezt a szakaszt.
Különösen a szigetet közelítve
kellett nagyon okosnak lenni. Jócskán
túl kellett menni, mielõtt ráfordultunk
volna az irányra, mert a víz sodort
lefelé. Kész lutri volt, hogy mikor
vállaljuk be az utolsó fordulót,
mert ha a végsõ takkon a sziklák
elõtt eláll a szél, akkor rásodródhatunk,
és csak a motor segíthet.
Épp az utolsó slágot húztuk,
persze jócskán tovább szél
felé. Mellettünk egy hajó miattunk
nem tudott fordulni, és mérgesen kiabáltak
át, hogy "hová húzzátok
már!". Na, majd rájössz, és
elengedtük. Ezerrel lecsúszott a sziget
alá.
A szigetig való vergõdés borzasztó
volt, utána viszont egyszerre vitt a spinnaker
és az áramlat. Ettõl a mezõny
irdatlanul széthúzódott. Aki
még cirkált, az döcögött
és sodródott a ráadásul
gyengülõ szélben. Aki pedig már
golyózott, az rohant. Fél ötkor
hallottuk a rádióban, ahogy valaki bemondta,
"most vettem a szigetet. Akkor most mit csináljak?"
Hát mondták neki, hogy nyugodtan motorozhatsz,
mert hatkor lejár az idõlimit.
A bõszeles menetben nagyon klasszul jöttünk
fel. Sorra elõztünk gyors hajókat.
Szépek, nagyok és jók ezek az
Olimpic Sails spinnakerek. Ilyenkor az húz,
és az a kis betekerõs grósz nem
jelent akkora hátrányt, mint kreuzban.
Azért is tudtunk elõrekúszni,
mert sokan nem érzik, nem tudják azt
a finom ejtegetõs vitorlázást,
amit ilyen gyenge szélben spinnakerrel mûvelni
kell. Gömbivel küzdöttünk végig.
Õ a Bavaria 46-osal gyengülésben
volt gyorsabb, a hosszabb vízvonala miatt,
frissülésben meg mi mentünk elõre.
Közben sorra ettük meg az ORC-ben számoló
spécibb vitorlázatú hajókat.
10-12 körül futottunk be abszolútban
és nyertük az osztályt.
Szilváék a kreuzban lemaradtak, és
a gyengülésben olyan nehezen tudtak a
sziget fölé kreuzolni, hogy mire hátszelezni
kezdtek, már szinte a láthatár
alatt voltak. Mondtuk is, hû de feljöttek
a Szilváék, mert már látszik
a hajó teste is, nem csak a vitorlája.
Eredménylista még nincs. A Vitót
óvja Bakos Tamás. A srácok frûben
voltak rajtnál, és amikor visszamentek
megpróbáltak Tamás és
Pomucz Tamás között átvitorlázni.
Nagy hiba! Felkínálták magukat
a legnagyobb ellenfélnek. Persze Bakos lezárta
az utat és õk csak úgy fértek
el, hogy Pomucznak ki kellett térni.
De az igazi nagy hibát aztán követték
el! Jóval késõbb, kreuzban csináltak
egy 360 fokos fordulót, majd bejelentették
rádión. Berenyó (Bereczky
László fõrendezõ)
visszakérdezett, hogy miért csinálták.
Mire õk azt mondták, hogy szabálytalanság
miatt. Akkor viszont 720 fokot, azaz két kört
kellett volna pörögni, hangzott a válasz,
mert háromhatvan bójaérintésért
jár. Erre még mérgesen beleszóltak
a rádióba, hogy "akkor befejeztük
a rádióforgalmazást!"
(Na, hol hibáztak? Ez olyan bonyolult
kérdés, hogy akár telefonos vetélkedõbe
is elmnne, hogy jó sokan fizessék az
sms-választ.)
Ruji