Október 11-én az elõzõ
napi két pályaverseny után a
harmadik futam gyenge szél miatt csak halasztás
után rajtolt Rogoznica elõl. A mezõnynek
cirkálva kellett eljutni a Hr. Mulo világítótoronyig,
és onnan vitorlázhattak, már
bõszélben spinnakerezve a tribunji cél
felé.
A nagyon erõs tengeráramlás
megnehezítette a gyenge szélben cirkáló
hajók dolgát. Mivel a folyás
iránya a sziget kerülése után
már segítette a hajókat, innen
nagyon széthúzódott a mezõny.
Lényegében az elsõ cirkálószakasz
eldöntötte a sorrendet.
Az ORC-kategóriában a rajtnál
történt találkozás nyomán
a Famme Fatale (skipper: Bakos Tamás) óvta
a versenyben vezetõ Vito nevû hajót.
Az eset részleteirõl holnap írunk.
A bizonytalan, léálló
szél miatt a mezõnyt célba futtatták
félúton.
![](3-dik_futam_terkep%2Btrack_lutter_275pix.jpg)
(ráklikkeléssel
nagyítható)
Cikkünk a 3.futamról .... itt
olvasható
A negyedik futam rajtjánál még
jó, tíz csomó körüli
szél fújt. A mezõny a rajt utáni
rövid cirkálószakasz után
ezúttal a Sibenik elõtti vizeken vitorlázott
vissza Rogoznica elé a célhoz. Az út
közben kijelölt kötelezõ ellenõrzõ
pontok korlátozták a szabad navigációt,
viszont izgalmas párharcok alakultak ki.
A Bavaria 44-esek között a Detréék
vezényelte Ametiszt és Lutter Ervin
csapata nagy csatát vívott, amelyet
ezúttal az Opál nyert Szilvássy
Attila kormányzásával. (Cikkünk
a 4. futamról) Ez a futamgyõzelem
esélyt adott arra, hogy még megnyerhessék
a bajnokságot, így izgalmas ötödik
futam következhetett másnap, pályán.
![](4-dik_futam_terkep%2Btrack_lutter_275pix.jpg)
(ráklikkeléssel
nagyítható)
|