A második
nap
Jezerától
Zutig
A
meteorológiai elõrejelzés gyenge és
délutánra teljesen megálló szelet
jósolt. Reggel semmi, majd gyenge délnyugati lengedezett.
Ezen a napon a Zut-sziget felé tartott a pálya.
A reggeli kormányosértekezlet után lelkileg
mindenki felkészült arra, hogy ma esetleg megszakítjuk
a futamot, ha a szél használhatatlanul gyenge
lesz, mivel a táv elsõ háromnegyedére
sehova sem jelöltünk ki esetleges pályarövidítésre
és befuttatásra alkalmas pontot.
A
pálya a kormányosértekezleten elfogadott
módosítással (pdf fájl, 383 kB)
11-kor
rajtoltunk a kikötõ elõtti nagyobb öbölben.
|
|
|
Egy
apró frissülés a rajtlövéskor... |
...pillanatok alatt... |
...széthúzta a mezõnyt. |
A
versenyzésben tapasztalatlan Futaky-csapat még
az ötpercesben is járatta, használta motorját,
ám ezzel nem szereztek elõnyt, mivel elnézték
az órát, és az egyperces jelzéskor
lendületesen csaknem elrajtoltak a zsûrihajó
mellett. Idõben észrevették tévedésüket
és végül a rajtvonal szél alatti felén
indítottak. Váratlanul lendületük éppen
Fekete Lászlóékat szorította kedvezõtlen
helyzetbe, így most nagy ellenfelük, a Lutter-csapat
rajtolhatott kényelmes elõnyt szerezve.
Persze
itt semmilyen elõny sem lehetett biztos. Amíg
a Murter takarásában cirkáltak, addig a
szél idegesítõen foltos volt, és
40-50 fokokat forgott is. Néha egy-egy hajó hihetetlen
irányszögön meglódult, mások
érthetetetlenül parkoltak, miközben a tõlük
néhány méternyire ott sötétlett
a vízen egy frissülés nyoma.
Lutter
Ervin csapata néhány forduló után
magabiztosan az élre állt, miközben észrevehetõen
tartották a kezdeti rossz pozícióból
jó sebességgel kikapaszkodó ellenfelüket,
a másik budapesti csapatot.
A
Murter-sziget mögül kiérve továbbra
is cirkálni kellett az útvonalon, csak éppen
hatalmas tér nyílt a takkolásokra. A szél
pedig, nagy szerencsénkre nem olvasta az elõrejelzést,
és gyengülés helyett egyre frissült.
Sütött a nap, a szél elõbb kettes, majd
hármas erõsségû lett, ami mindig
az elõrébb lévõ hajót segítette,
hiszen folyamatosan növelte a hajók közötti
távolságot. Így a futam különösebb
izgalmak helyett, inkább az élvezetes vitorlázás
élményét nyújtotta a versenyzõknek.
A
harmadik helyre magabiztosan érkezett a Tisza-tó
Vitorlás Klub csapata. Ezen a napon nem kellett tartaniuk
a szolnokiaktól, akik elõzõ este kissé
belehúztak az éjszakába. Nem zajongtak,
nem zavarták a körülöttük állókat,
csak amíg a többiek pihentek, addig õk elfáradtak.
A pályán aztán ismét igazolódott,
hogy a maligánalapú felkészülés
nem alkalmas az ötletes kreuztaktika helyettesítésére.
Buczkóék helyett így a negyedik helyre
az eredménnyel nagyon elégedett sajtó csapat
futott be Hefkó János irányításával.
|
|
|
A
Lux visszavág |
Dobogós
helyen futott be a Tisza-tó csapata |
A
célhoz közeledik a Sajtó, mögöttük
a Szolnok |
Zut
szigetének yachtkikötõjébe érdemes
úgy befutni, hogy napnyugtáig maradjon elegendõ
idõ, megmászni a hegytetõt, ahonnan lenyûgözõ
kilátás nyílik a gyönyörû
szigetvilágra. Lehet még a szerteszét heverõ
kövekbõl a korábban ott jártak alkotásaitól
ihletet kapva szobrot építeni, majd a naplemente
látványával koronázni az élményt.
A hegyrõl lebotorkálás után pedig
különösen jólesik a helyi kis éttermek,
vagy a hajószakács fõztje.
|
|
|
Zuton
a Köztársaság Kupa mezõnye |
Kornati |
Ide
(is) érdemes eljönni |
Folytatás:
a harmadik nap...
Info:
e-mail: charter@may-club.hu, telefonon: (1)
2693-584